Etik Komisyonu

KAMU GÖREVLİLERİ ETİK KURULU KURULMASI HAKKINDA

5176 sayılı Kamu Görevlileri Etik Kurulu Kurulması ve Bazı Kanunlarda Değişiklik Yapılması Hakkında Kanun 8 Haziran 2004 tarih ve 25486 sayılı, Etik Kurulu’nun Başkan ve Üyelerinin atanmasına ilişkin 2004/7791 sayılı Bakanlar Kurulu Kararı 9 Eylül 2004 tarih ve 25578 sayılı, Kamu Görevlileri Etik Davranış İlkeleri ile Başvuru ve Esasları Hakkında Yönetmelik ise 13 Nisan 2005 tarih ve 25785 sayılı Resmi Gazetelerde yayımlanarak yürürlüğe girmiştir.

Bu yönetmeliğin amacı; kamuda etik kültürünü yerleştirmek, kamu görevlilerinin görevlerini yürütürken uymaları gereken  etik davranış ilkelerini belirlemek, bu ilkelere uygun davranış göstermeleri açısından onlara yardımcı olmak ve görevlerin yerine getirilmesinde adalet, dürüstlük, saydamlık ve tarafsızlık ilkelerine zarar veren ve toplumda güvensizlik yaratan durumları ortadan kaldırmak suretiyle kamu yönetimine halkın güvenini artırmak toplumu kamu görevlilerinden beklemeye hakkı olduğu davranışlar konusunda bilgilendirmek ve kurula başvuru usul ve esaslarını düzenlemektir.

ETİK KOMİSYONUMUZUN TEŞKİLİ VE GÖREVLERİ

13.04.2005 tarih ve 25785 Sayılı Resmi Gazetede yayınlanarak yürürlüğe giren Kamu Görevlileri Etik Davranış İlkeleri ile Başvuru Usul ve Esasları Hakkında Yönetmeliğin 29. maddesi gereğince Belediye Başkanlığımızca Etik Komisyon oluşturulmuştur.

Etik Komisyonunun görevi kurum ve kuruluşlarda, etik kültürünü yerleştirmek ve geliştirmek, personelin etik davranış ilkeleri konusunda karşılaştıkları sorunlarla ilgili olarak tavsiyelerde ve yönlendirmede bulunmak ve etik uygulamaları değerlendirmektir.

Etik Komisyonu üyelerinin ne kadar süreyle görev yapacağı ve diğer hususlar, Belediye Başkanımız tarafından belirlenir. Etik komisyonu, Başbakanlık Kamu Görevlileri Etik Kurulu ile işbirliği içinde çalışmaktadır.

KOMİSYON ÜYELERİMİZ

Komisyon Üyesi : Meral ÖZPOLAT Strateji Geliştirme Müdür V. – Etik Komisyonu Üyesi
TELEFON: 348 813 10 10 – 194

 E-POSTA: meralozpolat@kilis.bel.tr

MEVZUAT :
 Kamu Görevlileri Etik Kurulu Kurulması ve Bazı Kanunlarda Değişim Yapılması Hakkında Kanun (5176 sayılı)

Kamu Görevlileri Etik Davranış İlkeleri ile Başvuru Usul ve Esasları Hakkında Yönetmelik

FAALİYETLER
Eğitim Müdürlüğümüz tarafından  “İş Ahlakı ve Görev Sorumluluğu” ile ilgili Memur, İşçi ve Sözleşmeli Personel ve İlk kademe Yönetici personele Yönelik Hizmetiçi Eğitimler verilmiştir.

  • Görevin yerine getirilmesinde kamu hizmeti bilinci
    • Halka hizmet bilinci
    • Hizmet standartlarına uyma
    • Amaç ve misyona bağlılık
    • Dürüstlük ve tarafsızlık
    • Saygınlık ve güven
    • Nezaket ve saygı
    • Yetkili makamlara bildirim
    • Çıkar çatışmasından kaçınma
    • Görev ve yetkilerin menfaat sağlamak amacıyla kullanılmaması
    • Hediye alma ve menfaat sağlama yasağı
    • Kamu malları ve kaynaklarının kullanımı
    • Savurganlıktan kaçınma
    • Bağlayıcı açıklamalar ve gerçek dışı beyan
    • Bilgi verme, saydamlık ve katılımcılık
    • Yöneticilerin hesap verme sorumluluğu
    • Eski kamu görevlileriyle ilişkiler
    • Mal bildiriminde bulunma